Meer suikervrije varianten voor Coca-Cola

28-02-2017 (10:37) - Marketing

Dat er veel behoefte is aan caloriearme dranken merkte Coca-Cola toen het begon met zero sugar frisdrank aanbieden. Het gaat zo goed met deze variant dat er meer smaken komen van de caloriearme frisdranken: Lemon en Vanilla.
 
De verkoop van Coca-Cola Zero groeide flink sinds de introductiecampagne van vorig jaar (‘great taste, zero sugar’). Het is de ambitie van het frisdrankmerk om met nog meer suikervrije alternatieven te komen. In 2020 moet de gemiddelde hoeveelheid calorieën per verkocht product met 15 procent verminderd zijn ten opzichte van 2012. 
 
‘Uit eigen marktonderzoek blijkt dat het product op smaakbeleving zeer hoog scoort. Een mooi compliment voor onze Research & Development labs. Daar zijn de teams continu bezig met de ontwikkeling van meer calorievrije en caloriearme dranken. Smaak staat daarbij voorop. Want concessies doen, is voor ons geen optie’, aldus brand manager Margreet van Staalduijnen
 
Coca-Cola zero sugar Lemon en Vanilla is vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn. Er is tevens een variant met cherry-smaak verkrijgbaar in diverse supermarkten. 

Bureaus

Media

Economisch