Meet je humeur in ruil voor koffie

29-03-2018 (09:43) - Marketing

Na het geven van een brede glimlach staat de koffie bij binnenkomst op je te wachten, in een pilot bij twee tankstations van Shell. Hierdoor kunnen reizigers hun weg zo snel mogelijk weer hervatten. De digitale innovatie is onderdeel van een groter programma waarin Shell technologische innovatie ontwikkelt en inzet om de reis van automobilisten te verbeteren.


De campagne werd gelanceerd in het centrum van Rotterdam. Een interactieve moodboard met in de hoofdrol cabaretier Wouter Monden die het het winkelend publiek aangemoedigde om hun humeur te laten meten in ruil voor een ‘dampende, professioneel bereide koffie’. Een interactieve manier om consumenten op de hoogte te brengen van de vernieuwde kwaliteit en het uitgebreide aanbod van echte barista koffie langs de snelweg bij Shell. 

 

pilot

Aanleiding van deze activatie is de Mood Detection software die Shell tot en met 14 april gaat testen. De software op het digitale touchscreen scherm naast de pomp herkent, net als bij de activatie, je stemming op basis van uiterlijke kenmerken zoals: boos, neutraal of vrolijk. Na het geven van een brede glimlach staat de koffie bij binnenkomst op je te wachten. Hierdoor kunnen reizigers hun weg zo snel mogelijk weer hervatten. Deze digitale innovatie is onderdeel van een groter programma waarin Shell technologische innovatie ontwikkelt en inzet om de reis van automobilisten te verbeteren.


Bureaus

Media

Economisch