Michiel Mol's Caramol haalt 600.000 euro op

19-06-2017 (16:13) - Marketing

De Crowdfunding campagne voor het nieuwe Nederlandse drankje Caramol is afgesloten met een overfinanciering van meer dan 172%. Dat maakte initiatiefnemer Michiel Mol afgelopen vrijdag bekend op de launchparty van het in de partyscene nu al erg populaire drankje, dat op basis van Wodka en Karamel in Nederland wordt gemaakt.

versnelde introductie UK
Initieel zocht het bedrijf naar een funding van € 350.000,- maar het bedrag kwam uiteindelijk uit op iets meer dan € 600.000,- Daarmee wordt een versnelde introductie in de UK, met onder meer de high-end clubs in Londen, versneld mogelijk.

ere wie ere toekomt
Michiel Mol: "We hadden zeker verwacht dat we de initiële funding via Symbid bij elkaar zouden krijgen, aangezien ‘spirits’ financieel gezien natuurlijk een erg interessante categorie is en Caramol een propositie heeft die daarbinnen nog niet is ingevuld. Maar zo’n enthousiasme hadden we nou eerlijk gezegd ook weer niet verwacht! De hoogte van de investeringen varieert van bedragen van € 20,- tot een aantal mensen die meer dan € 50.000,- hebben ingelegd. Die laatsten komen zoals je weet met naam en toenaam op het Caramol etiket, tot in de lengte van dagen. Ere wie ere toekomt.”

Amsterdamse horecazaken
Inmiddels zijn de eerste flessen Caramol bij de Schiedamse meesterdestillateur Herman Jansen van de band gelopen. De eerste dozen Caramol worden inmiddels uitgeleverd aan Amsterdamse horecazaken als het Conservatorium Hotel, Hotel de l'Europe en the Butcher, het Collegehotel en ook Brasserie Van Dam. 

De financiering is o.b.v. verstrekt een converteerbare lening met een looptijd van 5 jaar en een rentepercentage van 8%.

 

Bureaus

Media

Economisch