Milka lanceert nieuwe merkpositionering

23-02-2021 (13:48) - Marketing

'Teder smaakt beter' is de slogan van een nieuwe merkpositionering van chocolademerk Milka. Het merk roept Nederlanders in de nieuwste campagne op vaker te kiezen voor tederheid. Naast onder andere een nieuwe TVC verzorgen de bureaus Wavemaker en HPB (Het PR Bureau) de (influencer)marketing en PR rondom de nieuwe campagne.

Naast een nieuwe TVC heeft Milka in het eerste kwartaal van dit jaar een limited edition Milka-reep op de markt gebracht waarmee je met verschillende blokjes chocolade een tedere boodschap voor een ander kan maken.
 
Momenten van tederheid
De komende maand ondersteunen bureau’s Wavemaker en HPB de campagne van Milka met influencer marketing en PR. Beide campagnes spelen in op de nieuwe missie van het chocolademerk om een miljoen kleine momenten van tederheid te ontgrendelen. Wavemaker doet dit onder andere met een #TenderChallenge waarbij verschillende macro influencers en brand ambassadors via Instagram hun volgers uitdagen iets liefs te doen voor een ander. In de PR campagne van HPB ligt de nadruk op de bewustmaking van tederheid onder consumenten.
 

 


Bureaus

Media

Economisch