Motivaction biedt kijkje in keuken millennial

13-02-2017 (15:32) - Marketing

Hoe shoppen Nederlanders? Op wat voor manier verschilt shopgedrag op de winkelvloer van online shopgedrag? Motivaction deed hier onderzoek naar en presenteert een aantal opvallende verschillen tussen millennials en de rest van Nederland op shopgebied. Ontdek hoe je de shoppende millennial het beste bereikt.


Millennials zijn nog in de ontdekkingsfase en ze hebben een brede oriëntatie. Hun merkvoorkeur is nog in ontwikkeling. Ook proberen ze graag nieuwe, innovatieve producten en diensten uit. Zij vinden toepassingen zoals wifi of zelfscannen in een supermarkt dan ook aantrekkelijker dan de rest van Nederland. Ook vinden ze het leuker om in de supermarkt voor hen nieuwe ingrediënten te kopen en deze uit te proberen tijdens het koken. Via een app toegang tot extra informatie over producten en/of recepten vinden zij dan ook aantrekkelijker. Aangezien millennials zijn opgegroeid in een digitale en technologische wereld wisselen ze ook online meningen en ideeën uit.


Deze generatie (18 t/m 36 jaar) vindt het leuker om experimenteel te koken, met het risico dat de maaltijd niet lekker is. Ze vinden koken dan ook meer een leuke uitdaging dan de andere generaties. Ze kijken graag naar kookprogramma’s om inspiratie op te doen en maken vaker dan de rest van Nederland maaltijden die snel en eenvoudig te bereiden zijn. In het weekend koken ze liever uitgebreid, terwijl ze doordeweeks vanwege hun drukke leven graag snel iets op tafel willen hebben.


Voor het online onderzoek is gebruikgemaakt van het StemPunt-panel van Motivaction met meer dan 60.000 leden. 2.073 respondenten in de leeftijd van 18 tot 75 jaar hebben de vragenlijst volledig beantwoord. Het onderzoek is representatief gewogen op de kenmerken geslacht, leeftijd, opleiding, regio en Mentality. De veldwerkperiode van het onderzoek is van 5 september t/m 12 september 2016.


Bureaus

Media

Economisch