Nextail als eerste retailorganisatie gestart met Real Attribution

19-06-2017 (11:05) - Marketing

Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, gaat starten met TradeTrackers Real Attribution voor haar affiliate marketing campagnes. De retailorganisatie beloont hierdoor alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad voor alle campagnes. 


meer verdiensten

Voor publishers is dit een gelegenheid om meer verdiensten te genereren uit bijdragen aan de leads en sales voor Blokker, Leen Bakker, Xenos, Cook & Co, Intertoys en Bart Smit.

customized  attributiemodel
Nextail is als partner al geruime tijd op de hoogte van de ontwikkelingen bij TradeTracker en de mogelijkheden van attributie en hebben gezamenlijk dan ook toegewerkt naar deze primeur. Er is dan ook nimmer twijfel geweest dat Nextail na de lancering TradeTrackers Real Attribution technologie binnen het affiliate kanaal zou gaan toepassen. Na overleg met TradeTracker werd er besloten om over te stappen van een “last click” naar een customized  attributiemodel, met als doel de campagnes voor met name content gerelateerde “assisting” publishers te optimaliseren. “In de Customer Journey binnen retail zijn in relatief korte periode veel partijen actief. Nextail waardeert alle inzet en door Real Attribution toe te passen, kunnen we nu elke publisher eerlijk belonen.”

op gelijke wijze beloond
Nextail kiest voor een Customized model waarbij elke publisher op gelijke wijze wordt beloond. Uitzondering hierbij zijn de Cashbackpartijen die een vaste vergoeding ontvangen wanneer zij ‘Converter’ blijken te zijn. “Doordat we nu elke publisher in de Customer Journey belonen, is het ook voor publishers aan het begin van de customer journey aantrekkelijk om onze campagnes te promoten. Hierdoor willen we meer content publishers enthousiast maken voor de affiliate programma’s van o.a. Blokker, Intertoys en Leen Bakker", zegt Faisca Fransz, Affiliate Marketeer Nextail

over TradeTracker 
TradeTracker stelt bedrijven in de online marketing wereld in staat het beste resultaat uit performance marketing te halen. TradeTracker biedt een platform dat haar klanten real-time voorziet van begrijpelijke en bovenal transparante data. TradeTracker heeft haar software in-house ontwikkeld, altijd met de gebruiker vooropgesteld. Dit garandeert een platform dat de mogelijkheid biedt beslissingen te nemen op basis van onderbouwde inzichten. Emerce heeft TradeTracker in 2017 als nummer 1 netwerk uitgeroepen. Met kantoren in 16 landen heeft TradeTracker de grootste Europese dekking en is het als enige westerse netwerk actief in het Midden-Oosten.


Bureaus

Media

Economisch