Olympisch Stadion viert 90ste verjaardag met Coca-Cola Nederland

25-05-2018 (10:37) - Marketing

Tijdens de Olympische Spelen van 1928 in Amsterdam maakte Coca-Cola haar entree op de Nederlandse markt. Als sponsor van de Olympische Spelen werd de frisdrank voor het eerst verkocht vanuit het stadion. Nog altijd zijn het stadion en Coca-Cola onlosmakelijk met elkaar verbonden bij tal van evenementen. Om hun 90-jarig bestaan gezamenlijk te vieren, is er op zaterdag 23 juni een feestelijke (gratis) open dag voor alle fans van de Olympische Spelen en Coca-Cola in het Olympisch Stadion in Amsterdam.
 
 
Op zaterdag 23 juni van 11:00-15:00 uur opent het Olympisch Stadion samen met Coca-Cola Nederland haar deuren speciaal voor alle fans. Tijdens diverse activiteiten kunnen bezoekers meer te weten komen over de rijke historie en ontwikkelingen van de afgelopen 90 jaar met 1928 als belangrijk startpunt. Het stadion werd na de feestelijke opening de spil waar de Olympische Spelen in Amsterdam om draaide. Een primeur was dat tijdens deze Spelen voor het eerst het Olympisch vuur ontstoken werd. Ook werd Coca-Cola dat jaar in ons land geïntroduceerd. 
 

Kunst of Kitsch?

FAns kunnen onder meer waardevolle objecten aanmelden om kans te maken op een taxatie door experts Jip van Leeuwen (Olympisch Stadion), Ben Hilgers (NOC*NSF) en Justine Fletcher (global heritage director voor The Coca-Cola Company ). Het drietal beoordeelt bijzondere Olympische voorwerpen en Coca-Cola-items en vertelt ter plekke de verhalen die erachter schuilgaan.
 
www.olympischstadion.nl/90jaar.
 
 

Bureaus

Media

Economisch