Oranjeboom zet Nederlands trots in de spotlights

18-12-2017 (15:40) - Marketing

Hoewel het merk oer-Hollands is, zie je Oranjeboom vooral in het buitenland. Uit de nieuwste campagne blijkt duidelijk dat het bier zijn roots niet is vergeten. ‘Add Some Dutch’ wordt dan ook echt een ode aan Nederland, compleet met molens, tulpen en fietsen.


Rijke brouwhistorie

Opgericht in 1671 tinRotterdam, is Oranjeboom één van de oudste bieren van ons land. Een merk dat zich niet alleen kenmerkt door een rijke brouwhistorie, maar ook door een grote hang naar avontuur. In de 18e eeuw was Oranjeboom namelijk de eerste brouwer die Nederlands bier over de hele wereld exporteerde. Tegenwoordig wordt het merk in meer dan 90 landen verkocht, zowel in retail als in horeca.


Ode aan de roots

Tom Timmerman, CEO van United Dutch Breweries: “In de nieuwe ‘Add Some Dutch’ campagne benadrukken we de herkomst van Oranjeboom en het beeld dat buitenlanders van Nederland hebben: onafhankelijk, eigenzinnig en vooruitstrevend. Met de karakteristieke iconen zoals molens, tulpen en fietsen in de hoofdrol. Een ode aan de roots van het merk.”

 

 


Bureaus

Media

Economisch