OrganiCup wordt AllMatters

21-09-2021 (10:10) - Marketing

OrganiCup maakte de menstruatiecup een gangbaar product en verkocht wereldwijd bijna 2 miljoen cups. Nu breidt het Deense bedrijf haar diensten uit met de lancering van revolutionaire producten voor persoonlijke verzorging. Het bedrijf gaat vanaf nu verder onder de naam AllMatters.
 
"We willen mensen helpen kleine veranderingen in hun dagelijkse routines aan te brengen die een groot verschil maken. Daarom vinden we de naam AllMatters zo goed bij ons passen," zegt Gitte Dalberg-Larsen, mede-oprichter van AllMatters
 

Menstruatiecup

De Deense start-up AllMatters bracht een revolutie teweeg in een conservatieve menstruatiemarkt die de afgelopen 50 jaar had stilgestaan. Zij zijn erin geslaagd om van de duurzame en recyclebare menstruatiecup een wereldwijd alternatief te maken voor wegwerp maandverband en tampons. Hiermee hebben zij en hun gebruikers de planeet 1.300 ton afval bespaard. Tegelijkertijd heeft AllMatters een sterke wereldwijde gemeenschap gecreëerd die openlijk spreekt over menstruatie en de beschikbaarheid van menstruatieproducten voor vrouwen over de hele wereld. AllMatters werkt samen met 60 NGO's en gezondheidsorganisaties in 27 landen om taboes rond menstruatie te doorbreken. Het bedrijf heeft ook meer dan 30.000 menstruatiecups gedoneerd aan vrouwen met beperkte toegang tot menstruatieproducten.
 

Watervrije producten zijn de toekomst

Met de lancering van nieuwe watervrije producten - vooralsnog een hand- en een bodywash - springt AllMatters mee op de kar van revolutionaire producten die overal ter wereld terrein winnen.
Verschillende trendrapporten hebben voorspeld dat watervrije producten één van de grootste trends van 2022 zullen zijn. Voor AllMatters zijn er verschillende redenen waarom het zinvol is om verzorgingsproducten te maken die alleen water nodig hebben zodra ze in de handen van de consument terechtkomen. Persoonlijke verzorgingsproducten bestaan vaak voor 60 tot 85 procent uit water en worden verpakt in wegwerpverpakkingen die over de hele wereld worden verscheept. Door het water eruit te halen, kan de hoeveelheid verpakkingsmateriaal worden verminderd - en de CO2-uitstoot, die het gevolg is van het vervoer, tot een minimum worden beperkt.

AllMatters heeft een milde zeep in poedervorm ontwikkeld. Wanneer de consument deze mee naar huis neemt, kan de inhoud van het navulzakje gemakkelijk worden gemengd met water in de recyclebare aluminium fles die erbij wordt geleverd. De fles zorgt ervoor dat mensen minder wegwerprproducten in hun badkamer hebben. Op de lange termijn zal AllMatters ook milde schoonmaakmiddelen produceren die alleen water nodig hebben.
"Het ging voor ons altijd om meer dan alleen de menstruatiecup. Wij willen het mensen gemakkelijk maken om in hun dagelijks leven een verschil te maken voor de planeet. De duurzame keuze moet niet ingewikkeld, maar eenvoudig en een 'no-brainer' zijn. Elke kleine verandering is van belang," zegt Gitte Dalberg-Larsen.

Bureaus

Media

Economisch