Pabbl stelt ‘ouderwets adverteren’ aan de kaak met confronterende billboards

11-10-2017 (16:20) - Marketing

Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak en doet dit met een out of home campagne in hartje Amsterdam. Generatie Z bestaat uit zogenaamde digital natives en deze jongeren zijn meer online dan alle generaties voor hen. Consumenten kunnen tegenwoordig, waar en wanneer ze maar willen, digitale media consumeren en communiceren met elkaar via Whatsapp, Facebook, Snapchat en Instagram. Door deze manier van mediaconsumptie is een traditionele manier van adverteren volgens Pabbl ineffectief onder deze generatie. 


naïef

“Wij hebben getest in hoeverre mensen naar onze billboard-advertentie kijken of bezig zijn met hun smartphone, het resultaat spreekt voor zich”, zegt Jeroen Malotaux Co-Founder van Pabbl. Generatie z spendeert namelijk meer tijd aan zijn smartphone dan aan traditionele media en dit zorgt ervoor dat adverteerders op een andere manier deze doelgroep moet bereiken. “De manier waarop adverteerders deze digital natives proberen te bereiken is via opdringerige pre-rolls en pop-up banners met vaak schreeuwerige content.“ zegt Jeroen. “Deze manier van adverteren is ouderwets, naïef en roept vaak frustratie op bij de gebruiker, met als gevolg dat deze negatieve ervaring wordt geassocieerd met het merk van de adverteerder.” 

 

 


Bureaus

Media

Economisch