Plieger Groep transformeert digitaal met nieuwe B2B app en webshop

28-01-2021 (11:46) - Marketing

De Plieger Groep is koploper in sanitair en heeft een productaanbod dat daar nog ver aan voorbij gaat. Als het gaat om digitale groei, zijn er in deze branche vaak nog stappen te zetten - zo ook voor de Plieger Groep. Daarom koos de Plieger Groep om met Dept een digitale strategische samenwerking aan te gaan. De eerste concrete stappen zijn de oplevering van een gloednieuwe B2B app en webshop voor hun twee merken Plieger en ThermoNoord.
 
Op basis van verzamelde data en gesprekken met installateurs zijn de webshops van Plieger en ThermoNoord onder handen genomen en is een native app ontwikkeld. Het platform is gebouwd in SAP Commerce Cloud en tijdens de ontwikkeling is nauw samengewerkt met Acorel, die de implementatie van het platform voor haar rekening nam. De webshops en apps dienen als digitaal fundament voor de toekomst. Na de initiële go-live wordt er doorontwikkeld om nog beter aan te sluiten bij de behoeften van de klant op ieder touchpoint in de online en offline customer journey. Denk hierbij aan het verbeteren van de zoekfunctie, maar ook aan functies als het gebruiken van de app voor betalingen bij de vestigingen.
 
Jeroen Heydendael, Manager Marketing & eCommerce bij Plieger: “Onze oude webshop voldeed niet aan de huidige wensen van installateurs en we ondersteunden hen niet optimaal tijdens hun werk en onderweg. Hoewel de oude webshop veel gebruikt werd, was deze niet future-proof. De nieuwe webshop en app zijn een grote eerste stap in onze digitale transformatie. We hebben nog een flinke weg te gaan, maar Dept heeft ons erg goed geholpen op het gebied van UX, creativiteit en technologie, en we gaan snel door met volgende stappen, zoals met data-driven services.”
 
“Het interessante aan dit project is dat de behoeften en het online gedrag van deze B2B klantgroep afwijkt van de e-commerce norm. Daarom was het van groot belang om veel te testen met onderzoeksgroepen, zodat we dit online gedrag volledig begrijpen”, licht Nathan Coppens, Innovation Manager bij Dept, toe. “Op basis van kwantitatief en kwalitatief onderzoek hebben we reeds de roadmap voor 2021 opgesteld. Dit jaar richten we ons naast het verder optimaliseren van de shop én het ontwikkelen van service features die installateurs aan Plieger ‘binden’, ook op het verrijken van productinformatie en bieden van inspirerende content.”
 
Op 16 februari praat Plieger met Dept over hun digitale transformatie als groothandel en fabrikant. Deelnemen aan de discussie? Je kunt je hier aanmelden voor de Dept Talks Live-sessie.  

Bureaus

Media

Economisch