RA*W stuurt 30 talenten naar Cannes

13-06-2017 (09:36) - Marketing

Volgens RA*W moet er op het Cannes Lions Festival of Creativity plaats zijn voor jong talent. Ook de creatieven van de toekomst horen hier thuis. Daarom stuurt het een afvaardiging van 30 talenten naar Cannes dit jaar. 

De stichting benadrukt dat het niet gaat om een snoepreisje. Voor de talenten staat hun verblijf in het teken van kennis vergaren, inspiratie opdoen en content creëren voor de achterban. ‘De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat er vooroordelen bestaan over onze trip naar Cannes. Het zou alleen draaien om de rosé, je leert er niets. Maar er is veel meer. Cannes is de enige plek waar je live kunt luisteren naar de grootste namen uit de creatieve industrie en ze zelfs persoonlijk kunt spreken. En wat dacht je het prijswinnende werk dat tentoongesteld wordt in het Palais en de netwerkborrels waar jonge talenten kennis kunnen maken met hun toekomstige baas’, zegt bestuurslid Rein Hannah Bojahr hierover. 
 
Keith Smith, International President van TBWA\ Group steunt de missie van RA*W. In een video doet hij een oproep aan bureaudirecteuren om hun jonge talenten naar Cannes te sturen. Hij benadrukt dat het festival veel meer om hen zou moeten draaien, dan om de gevestigde namen.
 
Tijdens privé sessies in en rondom het Palais des Festivals ontmoeten RA*W’ers een aantal internationale grote namen voor een privésessie. Ze stellen al hun prangende vragen, waarna de output wordt vastgelegd en gedeeld met de achterban in Nederland. Dit doen ze met behulp van blogs die bij diverse media worden gepubliceerd, waaronder hun eigen social media kanalen. Ook zal er een After Cannes-boek verschijnen.
 


Bureaus

Media

Economisch