Secret Escapes omarmt sceptische Nederlanders

27-06-2018 (13:38) - Marketing

Op 1 juli 2018 lanceert Secret Escapes haar nieuwe campagne. In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol. Hiermee onderstreept Secret Escapes dat de exclusieve reisaanbiedingen op de website misschien onwerkelijk lijken, maar dit niet zijn.


De commercial is gebouwd rondom de bekende Nederlandse uitspraak “Het lijkt te mooi om waar te zijn....”. De tv-spot laat een koppel zien dat heerlijk aan het genieten is in een luxe hotelkamer, maar al snel neemt de achterdocht de overhand en is het stel ervan overtuigd dat de deal te mooi is om waar te zijn. Een situatie die typerend is voor Nederlanders: het verlangen naar luxe en meerwaarde, maar het wantrouwen van goede deals.

 
“Het doorbreken van de Nederlandse marktconventies is de sleutel om Nederlandse reizigers meer vakantie te kunnen bieden voor hun geld”, aldus Rebecca Allen, Head of Market van Secret Escapes Nederland. “We gaan met trots de uitdaging aan om Nederlanders op een frisse en onderscheidende manier de meerwaarde te bieden waar zij naar op zoek zijn”. Secret Escapes zet nu de eerste stap met haar tv-commercial en bouwt daar een campagne omheen. 


Over Secret Escapes

Secret Escapes is opgericht in 2011 in het Verenigd Koninkrijk en biedt leden tot wel 70% exclusieve korting op  hotels en vakanties. De website is actief in 21 verschillende landen wereldwijd. Met meer dan 55 miljoen leden, waarvan 2,5 miljoen in de Benelux, is Secret Escapes de Europese marktleider in members-only online betaalbare hotel- en reisaanbiedingen. Aanmelden is gratis en de deals geven gegarandeerd de laagste online-prijzen. Naast exclusieve kortingen worden ook extra’s als kamer-upgrades, diners, een fles champagne en spabehandelingen aangeboden. 


Credits

Client:                            Rebecca Allen, Stephanie Trivass, Martin Kurkowski
Creative Partner:           Bas Korsten
Creative Director:          Michael Jansen, Friso Ludenhoff
Deputy MD:                   Alewijn Dekker
Agency Producer:         Martijn van Hees
Director:                        Tim Oliehoek
Production Company:   25fps

 

Bureaus

Media

Economisch