Shoeby heeft nieuwe strategie en positionering: ‘Here for you'

21-09-2021 (11:35) - Marketing

Met een nieuwe strategie en de positionering ‘Here for you’ zet Shoeby de volgende stap naar verdere groei. Voor het eerst zet het bedrijf daarbij ook binnenkort de stap naar het buitenland. Het bedrijf, één van de grootste retailers van Nederland, wil het eerste serviceconcept in de fashion industrie neerzetten. Innovatieve technologie en digitale toepassingen (online én in de winkels): alles is erop gericht om klanten het beste uit zichzelf te laten halen.

Om deze positionering tot leven te brengen hebben Wisbrun Eastwood en Shoeby een combinatie van bureaus aangetrokken die gezamenlijk de belofte tot leven brengen. Wisbrun Eastwood treedt op als strategisch consultant. HERC tekent voor het campagneconcept. N= Content geeft invulling aan een nieuwe content strategie en Dentsu is voor verantwoordelijk voor de mediastrategie en inkoop.
 

Strategie focust op persoonlijke service

Wisbrun Eastwood is als eerste ingeschakeld om te helpen met de nieuwe koers. CEO van Shoeby Marc Oosterhout: "We kwamen al snel tot de conclusie dat het in fashion niet heel gebruikelijk is om écht te positioneren. Het is vaak niet meer dan lifestyle. En dat is gek, juist omdat kleding zo belangrijk is voor je zelfvertrouwen. De persoonlijk stylisten van Shoeby kunnen daar enorm van betekenis zijn. Op alle vlakken gaan we deze persoonlijke service uitdragen de komende jaren"
 
De campagne is geregisseerd door Femke Huurdeman van het productiehuis CANADA uit Barcelona; een talentvolle regisseur, bekend van muziekvideo’s voor Rosalia en Sigrid en commercials voor Levi’s en Stella McCartney. In de campagne observeert ze, met veel gevoel voor mode, de mens als soort.
 

Credits

Brand Consultancy: Wisbrun Eastwood
Ralph Wisbrun
Marc Oosterhout

Agency: HERC the agency
Production Company: CANADA Barcelona
Director: Femke Huurdeman
Exec producer: Marta Argullós
Producer: Christy Alcaraz
Edit: Brian Ent / Kapsalon
Grading en Online: Erik van de Heuvel / De Grot
Visual Design: HERC
Sounddesign & Muziek: Audentity / Niels den Otter
Fotografie: Kwabena Sekyi

Content: N=Content
Hoofdredacteur: Anne Stokvis
Strateeg: Jens Hellewaard
Business Director: Monique Bergers
Account: Liz Ponds

Media: Dentsu
Michael Willems, Director of Strategy
Ilana Leih, Head of communications consultancy
Client: Shoeby
CEO: Mitch van Deursen
Chief of Product: Jill van Deursen
Marketing Director: Janneke Schoemakers
Founders: John en Mieke van Deursen

 


Bureaus

Media

Economisch