Simpel duikt verder in sport

30-09-2016 (10:01) - Marketing

Simpel is al jaren actief als sponsor van familiesporten als hockey en voetbal en gelooft dat de potentie van sport als marketingkanaal meer kan worden benut. De sim-only aanbieder heeft sportmarketingbureau 2Basics gevraagd haar hierbij te ondersteunen. 


Het eerste resultaat van deze samenwerking is de verbinding van Simpel aan de korfbalsport. Onder andere door sponsoring van de talententeams van een groot aantal korfbalclubs en een partnerschap met platform NL Korfbal. Binnen de activaties die Simpel in deze hechte familiesport zal uitrollen, zullen vrijwilligers een belangrijke rol gaan spelen.

 

Jasper de Rooij, oprichter en CEO van Simpel: 'Simpel is een merk dat innoveert in het voordeel van consumenten en staat daarom graag dicht bij hetgeen mensen en families beweegt. Korfbal is een echte familiesport en past daarom goed bij ons. Ik kijk uit naar wat het partnerschap de sporters en vrijwilligers zal gaan brengen.'


Sim-only aanbieder Simpel werd in 2007 opgericht door Jasper de Rooij. Drie jaar later werd Simpel verkocht aan T-Mobile. In 2014 kocht De Rooij Simpel weer terug en bracht het met behulp van een investeerder naar meer dan 400.000 abonnementen. 

 

Bureaus

Media

Economisch