Snapchat generatie belooft veel koopkracht

18-02-2021 (14:43) - Marketing

Snapchatters zijn krachtige spenders; als groep staan zij voor $4.4 biljoen aan potentiële koopkracht. Ook is deze groep bereid om meer uit te geven dan non-Snapchatters aan reguliere aankopen in elke retail en servicecategorie. Ze nemen zowel grote als kleine merken even veel mee in overweging.
 
In Nederland bereikt de koopkracht van de Snapchat Generatie €56 miljard. Ook zegt de helft van de Snapchatters wereldwijd dat ze graag de backstory van merken en producten te weten komen voordat ze deze kopen.
 
Inclusiviteit is ook zeer belangrijk voor de Snapchat Generatie. 73% van de Nederlandse Snapchatters zien zichzelf als inclusief. Ze vinden ook dat de waarden van een bedrijf belangrijk zijn: de helft van de wereldwijde Snapchat Generatie zegt dat ze minder snel zouden kopen bij een bedrijf dat haaks op hun ideeën over sociale issues staat.

Joost Hagesteijn, General Manager & Regionaal Directeur Noord Europa bij Snap Inc: "Snapchat geeft merken een unieke route om jonge, open-minded en oplettende mensen te bereiken en mee betrokken zijn."

 


Bureaus

Media

Economisch