SoaAidsNL is Brand to Watch van de maand maart

08-03-2017 (09:00) - Marketing

Het is een tijdje wat stiller geweest rond een fier merk van 100 procent Nederlandse komaf, Soa Aids Nederland, maar daar komt sinds vorig jaar steeds zichtbaarder verandering in. Voor het voorjaar van 2017 staan er diverse nieuwe activiteiten op stapel, want de urgentie van het bestrijden van Soa’s is groter dan ooit. 


interactieve sekstest en chatbot
Voor de redactie van Fonk alle reden om de spotlights te zetten op dit sympathieke Nederlandse merk dat onlangs onder meer de interactieve sekstest in het leven riep en dat met Sense.info met succes een website heeft gelanceerd voor autochtone en allochtone jongeren met verschillende seksuele voorkeuren. Ook de vertrouwde SoaTest (inmiddels 20 jaar oud!) wordt binnenkort opnieuw gelanceerd als chatbot.


Echte Verhalen
Om de nieuwe advies chat tool te lanceren, is een campagne bedacht waarin Soa Aids Nederland op zoek gaat naar Echte Verhalen. Aan deze verhalen worden vervolgens ook echte adviezen gekoppeld. De campagne voor de eerste online soa-testwijzer Advies.chat gaat landelijk van start in april en wordt ondersteund door diverse uitingen. 


hoog niveau

Samengevat: Soa Aids Nederland  bewijst (opnieuw) dat het in staat is (met relatief beperkte middelen) alle uiteenlopende doelgroepen aan te spreken en te verrassen. De samenwerking met de verschillende bureaus is goed; de briefings zijn van hoog niveau en alle (digitale) producties worden ge-pretest onder de doelgroep(en). En ook niet onbelangrijk: bij Soa Aids Nederland werken passievolle en leuke professionals. Alle reden dus om SoaAidsNL in maart uit te roepen tot Brand to Watch. 
Meer over Soa Aids Nederland in Fonk Magazine 204 (verschijnt 5 april aanstaande).


over Brands to Watch 2017

SoaAidsNL is het derde Nederlandse merk dat in aanmerking komt voor de titel Brand to Watch van het Jaar 2017.  Inmiddels viel deze eer in januari en februari al te beurt aan respectievelijk fietsenfabrikant Gazelle en JOZO Zout. In april maken we op fonkonline een vierde ‘hottest Dutch brand’ bekend dat eind 2017 voor de eretitel in aanmerking komt. Tegen het einde van dit jaar kiest een professionele jury uit de bureauwereld de winnaar van de 12 genomineerde merken voor de titel Brand to Watch 2017.


digital agency DPDK
is cohost van Brands to Watch 2017

 

Bureaus

Media

Economisch