Spinnin' Records speelt in op trend playlists

27-03-2018 (16:11) - Marketing

Spinnin 'Records heeft vandaag een rebranding onthuld van de populairste online playlists van het label. De playlists kunnen nu worden gevonden onder een nieuwe beknopte naam, allemaal met een eigen thema en icoon, waardoor de lijsten gebruiksvriendelijker zijn om te streamen en klaar zijn voor spraakgestuurde technologie. 


Meindert Kennis, head of digital strategies bij Spinnin 'Records: "Het hebben van een persoonlijke AI-assistent en het gebruiken ervan in het dagelijks leven is dichterbij dan we denken. Dit betekent dat ‘voice’ een belangrijk element moet zijn in de algehele mix van technologische touchpoints voor producten en services. Als merk moet je voorbereid zijn op de nieuwe manier van communiceren tussen je consument en zijn assistent." 

 

top-of-mind

Met de nieuwe branding wil Spinnin' Records specifieke afspeellijsten positioneren als top-of-mind merknamen die 'als ankerpunten fungeren voor de luisteraar' die een spraakgestuurd apparaat vraagt om de gewenste muziek te spelen. Twintig miljoen mensen luisteren nu al naar Spinnin' Records wereldwijd op verschillende streaming platforms, en de nieuwe rebranding is in eerste instantie toegepast op de drie belangrijkste playlists. Gedurende het jaar zal het worden toegepast op andere en nieuwe playlists. 
 


Bureaus

Media

Economisch