Telfort maakt klantcontact persoonlijker

07-08-2017 (06:45) - Marketing

Bezoekers van telfort.nl kunnen sinds kort toesteladvies krijgen van Telfort medewerkers en gebruikers. Met deze toestelreviews helpt het telecombedrijf bezoekers bij het kiezen van het toestel dat precies bij hen past. 'Met onze filmpjes bieden we voordeel in de vorm van kennis, inspiratie of een betere deal.'


In behulpzame, duidelijke video’s geeft een medewerker van Telfort uitleg over de eigenschappen van een telefoontoestel en delen ook gebruikers zelf hun ervaringen. De video’s geven daardoor een objectief oordeel. Handig, want zonder hulp kan kiezen uit het enorme aanbod aan telefoons lastig zijn. De toestelreviews staan op de website van Telfort, op YouTube en worden verspreid via online (social) advertising. 


Een gezicht bij elk bericht

De video’s sluiten aan bij het nieuwe klantcommunicatieconcept van Telfort. Hierbij krijgen medewerkers letterlijk een gezicht in de klantcommunicatie. Klanten (her)kennen hierdoor de Telfort mensen die voor hen werken. Een persoonlijke aanpak dus, die perfect aansluit bij waar het telecommerk voor staat. Geertje Spanjaard, directeur van Telfort, hierover: “De video’s passen bij onze merkwaarden: eenvoud, vertrouwen en voordeel. Met deze filmpjes bieden we voordeel in de vorm van kennis, inspiratie of een betere deal. Vertrouwen zie je terug in het feit dat niet alleen de specialist aan het woord is, maar ook gebruikers hun ervaring delen. En ingewikkelde termen over diensten die de meeste mensen toch niet gebruiken, hoor je bij ons niet.”
 

Concept door Goud Uberconnected

Goud Uberconnected, het merkactivatiebureau van Telfort, heeft het nieuwe klantcommunicatieconcept ontwikkeld. Bas Smabers, strateeg en partner bij Goud Uberconnected: “Er was bij Telfort behoefte aan een verdieping van de 1-op-1 communicatie. Het toevoegen van echte medewerkers, biedt in alle uitingen ruimte om persoonlijker met de consument te praten. Het format voor de toestelreviews hebben we iets extra’s gegeven door op straat gebruikers van smartphones hun mening te vragen. Zo’n objectieve benadering past bij de doelgroep van Telfort en levert ook nog eens grappige opmerkingen op, die je als merk zelf niet altijd kan of wil maken.”
 

credits

Concept: GoudUberconnected
Productie: Ping media
Opdrachtgever Telfort: Lotte Distel, Vera Naber, Peter Timmer, Rodrigo Jansen

Bureaus

Media

Economisch