ten Cate is Coolest Dutch Brand van september

25-09-2017 (09:00) - Marketing

ten Cate is klaar voor een nieuw tijdperk. Het Twentse ondergoedmerk nam oude collecties op de schop, komt met een nieuwe huisstijl en boort een jonge doelgroep aan. Door het merk meer premium te positioneren wil ten Cate binnen 5 jaar het meest gewaardeerde Nederlandse ondergoedmerk van Europa worden. 


Manager marketing & design Judith Teensma: ‘In de afgelopen jaren werd onze identiteit wat diffuus. Wij stammen uit 1952 en groeiden ongemerkt met de doelgroep van toen mee. De opa’s en oma’s van nu kennen en dragen ten Cate, maar de jonge doelgroep niet of onvoldoende. Ook in de randstad zijn we, door te weinig distributiepunten, minder bekend. We raakten de controle over het merk wat kwijt. We moesten daarom opnieuw op zoek naar ons DNA. Naar een goed verhaal, geloofwaardig en oprecht. Met dit verhaal zoeken wij nu ook de jongere doelgroep op.’ 
Fotograaf Paul Bellaart ving het verjongde merk in pakkende beelden.
‘Paul koos daarom voor een shoot met karakters in plaats van met echte modellen. Samen vormen zij een familie. Met zijn fotografie vertelt Paul ons verhaal’, aldus Teensma.
 

Wie wordt hèt Coolest Dutch Brand van 2017?

Coolest Dutch Brands 2017 is een nieuw inititiatief van FONK Magazine. Hoofdredacteur Nicolette Hulseboslicht toe: ‘Jaar in jaar uit beoordelen en bekronen marketeers reclame en bureaus op hun toegevoegde waarde. FONK Magazine draait met de verkiezing Coolest Dutch Brands 2017 de rollen om. De redactie selecteert maandelijks een Coolest Brand van Nederlandse origine. In 2017 draait het om Nederlandse merken met een lange traditie die dankzij innovatie en uitgekiende marketing opnieuw aan een opmars zijn begonnen, waardoor ze ook jonge(re) generaties aanspreken en aan zich weten te binden.’
 

genomineerde merken 

Genomineerde merken tot nu toe: Gazelle, JOZO, SOA Aids Nederland, Heineken, Remia, Efteling en HEMA. Coolest Dutch Brand van de maand september: ten Cate. Lees het verhaal van Ten Cate in de zojuist verschenen editie 216 van Fonk Magazine.
Wil je weten welke vier merken de komende maanden genomineerd zullen worden? Volg dan #CoolestDutchBrand2017 op fonkonline en in FONK Magazine. Heb je nog een abonnement, klik dan hier en maak gebruik van onze herfstaanbieding.
 

lezersjury en vakjury

In januari 2018 zullen de lezers van FONK gedurende twee weken in een enquete op fonkonline hun favoriete merk kiezen. 
In februari 2018 komt de vakjury bijeen om de winnaar van 2017 te kiezen. De jury bestaat uit creatives en strategen (activatie, digital, reclame en media specialisten) en heeft twee onafhankelijke juryvoorzitters. In oktober wordt de complete vakjury van Cooest Dutch Brands 2017 bekend gemaakt.
 

In maart 2018 zal de prijs Coolest Dutch Brand 2017 worden uitgereikt.
 

Bureaus

Media

Economisch