Travelteq kiest voor 100% direct-to-consumer strategie

02-05-2016 (14:04) - Marketing

Met de lancering van het nieuwe Travelteq.com is de strategieverandering van het bedrijf een feit. De iconische laptoptassen en reistassen worden nu alleen direct aan de consument geleverd en zijn van nu af aan primair online te verkrijgen. 

snel laden
Het nieuwe internationale e-commerce platform is door digitaal productiebureau Burst ontwikkeld op basis van Magento. Rackspace tekent voor de hosting en de optimale configuratie, waardoor wereldwijd het platform snel laadt, wat cruciaal is voor de user experience. Vanwege de vernieuwing van het platform is Travelteq genomineerd voor Magento site van het jaar in Nederland.
 
115% conversiestijging
De centrale doelstelling van de direct-to-consumer strategie van Travelteq is het verhogen van de conversie en het neerzetten van een sterke merkbeleving. De bezoeker - moet na een bezoek aan de website - het gevoel hebben dat hij de tas al in zijn hand heeft gehad. De doelgroep is grotendeels mobiel, vandaar dat extra aandacht is uitgegaan naar de beleving op dit apparaat. Het resultaat tot nu toe is een conversiestijging van 115%.
 
Hein de Jong (COO, Travelteq) : 'De nieuw ingezette strategie heeft tot nu toe bewezen ook het beoogde resultaat te geven. Wij zijn daar heel erg blij mee. Hierin blijkt de ervaring die de doelgroep heeft ook aan te sluiten bij het merkbeeld. De online vertaling van Burst en de optimalisatie van Rackspace hebben hier toe bijgedragen. Wij kijken uit naar het mooie vervolg in dit partnership.'
 
 

Bureaus

Media

Economisch