Update Nederlandse missie in Cannes: Bert Hagendoorn

24-06-2016 (14:07) - Marketing

Vandaag is de derde en laatste dag van de Nederlandse missie in Cannes. Gisteren gaf Michael Vromans ons een update over het rijlen en zeilen van de Nederlandse ambassadeurs, hij gaf aan dat er grote stappen worden gemaakt door de Dutchies. Vandaag zaten we om de tafel met Bert Hagendoorn, die de woorden van Vromans bevestigt

Hagendoorn weet te vertellen dat het de goede kant op gaat. Dit is te zien aan de hoeveelheid internationale gasten in de tent van de Dutch Embassy. 'Er is veel internationaal publiek, bijvoorbeeld ook de 'opperbaas' van l'oreal', zegt hij trots. De oprichter van Dutch Digital Design vertelt dat de Embassy vorig jaar maar één dag geopend was en gericht was op diverse categorieën mensen, waarbij het uitdagend was de juiste buitenlandse gasten te betrekken. ‘Deze tweede editie slagen we daar veel beter in’, aldus Hagendoorn. 
 
Het voordeel van de drie dagen durende missie is dat ook Nederlandse bureaus uit verschillende disciplines zich verzamelen en de handen ineenslaan. De integratie van verschillende disciplines kan tot mooi werk leiden, denkt Hagendoorn. ‘The Next Rembrandt’ is hier een mooi voorbeeld van, maar er is meer werk dat volgens Hagendoorn bekroond mag worden, zoals de interactieve placemat ‘McTrax’ voor McDonalds door TBWA/NEBOKO en This Page Amsterdam, die door laatstgenoemden live gedemonstreerd werd in de Embassy op vrijdag (en later die dag een Bronzen Leeuw won op het prijzenfestival).
 
Of deze positieve ontwikkelingen ook leiden tot vruchtbare samenwerkingen is nog afwachten. Hagendoorn weet wel te vertellen dat er vorig jaar al mooie dingen uit zijn voortgevloeid: 'Ik heb van diverse bureaus gehoord dat ze na die tijd nog mooie contacten onderhielden en er daadwerkelijk samenwerkingen aangegaan zijn.' Door het succes van dit jaar staan alle signalen dus op groen voor nog meer vruchtbare samenwerkingen en dus ook nog meer prachtig werk. We wachten met spanning af de komende tijd. 

Bureaus

Media

Economisch