Vijftig CMO's over zin en onzin van personalisatie

05-11-2021 (12:32) - Marketing

Het digitale marketinglandschap staat weer eens op zijn kop met het in snel tempo verdwijnen van third party cookies. CMOtalk publiceert in samenwerking met 50 CMO's een whitepaper over de toekomst van personalisatie. Hoe ontwikkel je strategieën voor een wereld zonder third party cookies?
 
Marketeers kunnen binnenkort niet meer beschikken over een belangrijk marketinginstrument. Met het verdwijnen van third party cookies lijkt het in eerste instantie lastiger om te zoeken naar nieuwe segmenten en daarmee nieuwe doelgroepen te bereiken.
 
Ook het instellen van retargeting campagnes wordt een probleem, en haast nog belangrijker de attributie van advertenties: welke kanalen hebben bijgedragen aan effectieve communicatie en conversie? Dat leidt ertoe dat het meten van de effectiviteit en vervolgens optimalisatie van campagnes een stuk lastiger wordt dan voorheen.
 
'Met deze paper willen we graag onze CMOtalk-community én het marketingvak helpen met antwoorden. Het is de uitkomst van een serie roundtables en deepdive discussies met meer dan 50 topmarketeers uit ons netwerk die we het afgelopen half jaar onder moderatie van Alfred Levi organiseerden', zegt Klaas Weima, Founder en Managing Director van CMOtalk.
 

Drie strategieën voor een post-cookie wereld

Uit het werk komen drie leidende strategieën voor marketeers: focus op eigen data (zero en first party data), gecontroleerd samenwerken met online platformen, en de inzet van contextual targeting. In de whitepaper worden de voor- en nadelen van iedere strategie op een rij geet en inzichten en ervaringen van de CMO’s gedeeld die hebben deelgenomen aan de roundtables en deepdives.
 

Whitepaper gratis te downloaden

Geïnteresseerden kunnen de paper gratis downloaden op www.cmotalk.nl/whitepaper
 
 
 

Bureaus

Media

Economisch