Water is belangrijk in nieuwe campagne Grohe

28-06-2018 (16:20) - Marketing

Tijdens de finishweek van de Volvo Ocean Race lanceert GROHE de campagne ‘Wat betekent water voor jou?’. Hiermee wil GROHE, specialist op het gebied van wateroplossingen , iedereen inspireren en motiveren zich bewust te worden van de waarde van water. 


Via een campagnevideo, het platform watervoorjou.nl, een abricampagne en een social mediacampagne roept GROHE het publiek op te delen wat voor hen de waarde van water is. Olympisch zeilkampioene Marit Bouwmeester, ambassadrice van de campagne en surfkampioen Kaspar Hamminga roepen daarnaast op hun sociale kanalen volgers op hun waarde van water te delen. Marit heeft ook op de Volvo Ocean Race bezoekers bevraagd naar wat voor hen de waarde van water is.

 

Volvo Ocean Race

Rogier van Dis, Algemeen Directeur van GROHE: ”Wij zijn al jaren geïnspireerd door water. Daarom ondersteunen wij het waterevenement van de wereld en presenteren hier onze nieuwe campagne. Water speelt een grote rol in ons leven. We gebruiken en genieten er elke dag van zonder er echt bij stil te staan. Met ‘Wat betekent water voor jou?’ willen wij hier op een positieve manier aandacht voor vragen.”

 

water boven seks

Om aandacht te vragen voor de campagne, gaf GROHE de opdracht aan marktonderzoekbureau Kien een onderzoek uit te voeren naar de waarde van water onder ruim 1000 Nederlanders. Dit resulteerde in opmerkelijke feiten en weetjes die tijdens de lancering van de campagne door Marit Bouwmeester werden toegelicht. Zo blijkt uit het onderzoek onder meer dat onze liefde voor water zo groot is dat we liever een week geen TV kijken of social media gebruiken dan een week niet douchen (76%). Ook laten we eerder onze kop koffie of thee staan dan dat we geen water drinken (65%). Een week zonder seks verkiezen we boven één dag geen water kunnen drinken (59%), hoewel dit laatste opvallend genoeg alleen geldt voor vrouwen. 

 

 

 

 


Bureaus

Media

Economisch