Wordt gezien met goede online marketing

24-01-2022 (21:17) - Marketing

Vroeger werd er gevochten om de beste advertentieplekken in kranten en tijdschriften. En dat geldt ook voor de beste uitzendtijd van je reclame op televisie. Maar met de opkomst van het internet en on demand tv-kijken is dat heel anders geworden. Nu wordt er gezocht naar de beste plekken op websites voor online marketing. Reclame maken en zichtbaarheid creëren voor jouw merk en bedrijf is niet altijd eenvoudig. Gelukkig zijn er steeds meer online marketingspecialisten die je hier volop bij kunnen helpen. Maar hoe word je opgemerkt?
 

Ongevraagde reclame

Websites waar je merk of bedrijf naadloos op aansluit, zijn goud waard om op te adverteren. Door middel van tracking cookies kunnen marketing campagnes gemakkelijk onder de aandacht gebracht worden van je doelgroep. Ze hebben immers al gezocht op bepaalde namen, woorden en websites. Maar het is belangrijk om te onthouden dat reclame op internet met allerlei pop-ups, onderbrekingen en filmpjes ook irritaties kan opwekken. Het blijft in eerste instantie toch ongevraagde reclame. Hoe breng je dan op een goede manier je merk onder de aandacht van een potentiële koper?
 

Online marketing in 2022

Nu we toch steeds meer online zijn en van alles en nog wat delen via social media en Internet, worden online marketing campagnes nog belangrijker. Met de nieuwste trends in het achterhoofd voor het komende jaar, valt er veel te winnen voor jouw merk en product. Specialisten op het gebied van online marketing kunnen je merk tot grotere hoogte laten stijgen. En dan niet alleen in de zoekresultaten van Google. Komend jaar zullen de strategieën nog meer worden toegespitst op de doelgroep die vervolgens gevonden zal worden via social media. Want daar vind je de meeste potentiële klanten.
 

Marketing trends

Er zijn verschillende brandend content trends voor 2022 die je kunnen helpen om gezien te worden. Nostalgie, emoties, humor en goede product plaatsing is hierbij heel belangrijk. Ook samenwerkingen tussen twee merken (een dubbele reclame, zoals we bij drogisterijcampagnes nog wel eens zien) helpt om je product extra vertrouwen te geven. Bij online marketing is het daarbij aan de orde dat je in korte tijd aandacht moet zien te trekken en dat een potentiële klant vervolgens naar de website te laten doorklikken. Hoe? Door te adverteren op social media. Maar dan niet als overdreven, aandachttrekkende advertentie campagne, maar met mooie fotografie en een eerlijk verhaal. Tiktok en Instagram zijn erg populair voor het uitzenden van online marketing campagnes. Bovendien bereik je zo veel mensen.
 

Bereik meer mensen

Het handige van online marketing is ook dat je meerdere doelgroepen tegelijk kan bereiken met aangepaste campagnes. Als je een product voor het hele gezin hebt ontwikkeld, dan kun je dat alleen aan de ouders melden met een gerichte campagne. Maar je kan er ook een draai aangeven op websites voor jongeren om daar ook je product te promoten. Door met verschillende invalshoeken te werken, bereik je meer potentiële klanten.
 

Persoonlijk marketing plan

Goede online marketeers zijn goud waard voor je omzet. Zij weten namelijk precies welke SEO teksten, filmpjes en foto’s op welke plek van het Internet geplaatst moeten worden. Daarbij pluizen ze je doelgroep haarfijn uit om zo te weten te komen waar ze online te vinden zijn. Maar ook wanneer. Zo ontstaat er een gerichte strategie die op je campagne wordt losgelaten. Omdat geen enkel bedrijf, merk of product hetzelfde is, is een persoonlijke marketing campagne juist zo belangrijk. De persoonlijke aanpak komt dan ook aan bij de doelgroep, waardoor de reclame – in welke vorm dan ook – zal worden bekeken. Wellicht is die persoonlijke, gerichte aanpak wel de beste online marketing trend van 2022.
 

 

 


Bureaus

Media

Economisch