NRC Media boekt goede resultaten

14-05-2012 (08:27) - Media

De netto winst van NRC Media over 2011 is uitgekomen op 4,7 miljoen euro. Na de verkoop van NRC door de Persgroep heeft NRC een overgangsperiode doorgemaakt waarin het bedrijf deels opnieuw moest worden ingericht. De ontvlechting vanuit de Persgroep is inmiddels succesvol afgerond. Op vrijdag 11 mei deponeerde NRC Media Holding haar jaarcijfers over 2011.
 
Na het corrigeren van de winst van 2010 en 2011 voor de reorganisatiekosten en het gebroken boekjaar van 2010, stijgt de winst van 2010 naar 2011 met 1,2 miljoen euro. De stijging van het resultaat wordt met name veroorzaakt door hogere inkomsten uit abonnementen en lagere kosten, onder andere als gevolg van de ontvlechting uit de Persgroep.
 

NRC Media heeft in 2011 een aantal succesvolle projecten gehad, zoals de overgang van broadsheet naar tabloid, de lezersacties waarin iPads werden aangeboden en het opzetten van een eigen advertentieverkoop afdeling. De oplage van NRC Handelsblad steeg dan ook in 2011 met 0,6% ten opzichte van 2010, tot gemiddeld 186.671 kranten per dag. De ochtendkrant nrc.next steeg met 5% tot 73.591 (Instituut voor Media Auditing HOI). 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch