PR: VI Oranje wint ruimt van Studio Sportzomer

20-06-2012 (08:33) - Media

Qua kijkcijfers ontlopen de twee talkshows elkaar nog altijd weinig, de online pr-waarde van VI Oranje is bijna twee keer zo hoog als die van Studio Sportzomer. Aan de online pr-resultaten voor eerstgenoemde hangt een prijskaartje van 3.659.160 euro tegenover  2.006.414 euro voor het NOS-programma. Wat betreft het imago doen de twee rivalen niet voor elkaar onder; beide talkshows scoren zo’n 50% aan positieve en negatieve berichten.
 
Het sportprogramma VI Oranje is met 37.550 online berichten (in de afgelopen week) veruit het meest besproken sportprogramma. Over Studio Sportzomer werd met 16.391 online berichten bijna tweeënhalf keer minder geschreven. Het verschil werd vooral gemaakt door lolbroek Van der Gijp, die met zijn gevatte en relativerende #gijpuitspraken de pijn van duizenden oranjefans wist te verzachten. Driekwart van alle online berichten over deze side-kick was positief van toon. 
 

Dat VI Oranje goed is voor een veel hogere pr-waarde dan de tegenhanger op het publieke kanaal, is deels te verklaren door de enorme stroom aan free publicity door de gewaagde uitspraken van de presentatoren en spraakmakende gasten. Of we de mening van de drie heren nu deelden of niet, ze hielden online Nederland zeker bezig. Naast een enorm bereik - via zowel social networks als aandacht uit de redactionele media - dankt VI Oranje de hoge pr-waarde aan een aanzienlijk percentage positieve berichtgeving en aan een hoge mate van branding in de berichten. 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch