Primeur voor Telegraaf-app

17-08-2012 (08:34) - Media

 De Telegraaf iPhone app is IAB MRAID-compliant en kan daarmee als eerste in Nederland Rich Media (HTML5) advertenties tonen. Deze innovatie in mobiele Rich Media ad serving biedt verregaande mogelijkheden voor adverteerders en creatieve bureaus. 

MRAID, voluit Mobile Rich Media Ad Interface Definitions, is de nieuwe IAB standaard dat Rich Media advertenties in-app mogelijk maakt. Deze standaard werkt met HTML5 en Javascript waardoor zeer creatieve designs mogelijk zijn. 

Door slimme communicatie tussen de advertentie en het toestel zelf is het creatieve materiaal schaalbaar en inzetbaar op verschillende toestellen, apps en besturingssystemen. De advertentie kan expanden, resizen en heeft toegang tot functionaliteiten van het toestel zelf, zoals de accelerometer.  Deze zorgt er voor dat het toestel weet of hij het scherm staand of liggend moet weergeven. Met deze standaard wordt een desktop-achtige ervaring gefaciliteerd in een mobiele omgeving.
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch