Bekende YouTuber krijgt eigen magazine

03-12-2018 (09:16) - Media

De bekende YouTuber Dylan Haegens (26) heeft een personality magazine gelanceerd. Sanne Groot Koerkamp, hoofdredacteur van Quest en Quest Junior, overhandigde vorige week het eerste exemplaar van 'De Dylan' aan Haegens en zijn team. 'De printwereld met zijn lange geschiedenis en de digitale wereld met zijn glorieuze toekomst komen voor het eerst op deze manier samen', aldus Groot Koerkamp.


Volgens haar laat het maandblad zien dat beide werelden elkaar kunnen versterken. 'YouTube en Google als contentverspreiders, Dylan als succesvolle YouTuber met miljoenen volgers en Hearst als ervaren uitgever vormen een interessant powertrio', verwacht de hoofdredacteur.


'De Dylan' moet jongeren van 8 tot en met 15 jaar een kijkje geven in het leven van Haegens, die op YouTube zo'n twee miljoen volgers heeft. Zelf hoopt hij jongeren met zijn blad aan te zetten om weer wat meer te gaan lezen. 'Ik ben megatrots op het resultaat', stelt Haegens. 'En ik vind het tof dat er aandacht is voor de onderwerpen die wij ook met onze Stichting Durf Te Vragen behandelen: psychische problemen onder jongeren.'


eerste editie

In de eerste editie staat bijvoorbeeld een interview met een jongen die gameverslaafd is geweest. Daarnaast is er ook ruimte voor wat luchtigere rubrieken. Zo deelt topkok Rudolp van Veen zijn recept voor een tosti-taart en geeft Dylan's vriendin raad aan de lezers.
'De Dylan' verschijnt tien keer per jaar en is onder meer te bestellen via de website


Bureaus

Marketing

Economisch