Bestedingen radioreclame in eerste kwartaal gedaald

02-05-2016 (11:36) - Media

De netto radioreclamebestedingen zijn in het eerste kwartaal van 2016 uitgekomen op 45,8 miljoen euro. Dit is een daling van 2,4% ten opzichte van vorig jaar. De spot-bestedingen zijn 43 miljoen euro, de non-spot-bestedingen 2,7 miljoen euro. Het aantal merken dat op radio adverteert, is gestegen naar 1.018. Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).   
 
 
meer merken
Ondanks de daling in bestedingen, weten steeds meer merken radio te vinden als reclamemedium. In de eerste drie maanden van dit jaar groeide het aantal door naar 1.018. Vorig jaar waren er in dezelfde periode 957 radio-adverteerders en in 2014 waren het er 911. Ziggo is net als vorig jaar de grootste radioadverteerder in het eerste kwartaal. De top vijf bestaat verder uit Renault, Kruidvat, Volkswagen en Opel. (Bron: Nielsen).
 
 
 
 

Bureaus

Marketing

Economisch