Bioscoopfilm Fashion Chicks nu al hit op Youtube

26-11-2015 (15:16) - Media

De bioscoopfilm Fashion Chicks is al voor release een hype op social media. De Nederlandse film heeft een origineel scenario en is niet gebaseerd op een boek of reeds bestaande Tv-serie.

 

200.000 keer bekeken
De trailer van de film over een verlegen meisje (Liza Sips) dat een populair online alter ego creëert, is al ruim 200.000 keer bekeken op YouTube. Niet eerder wist een Nederlandse film dit resultaat te behalen binnen twee maanden. Fashion Chicks is de eerste Nederlandse film over vloggers en de invloed die deze vloggers kunnen uitoefenen op de publieke opinie. Populaire Nederlandse YouTube- sterren hebben tegenwoordig honderdduizenden volgers en zijn ontzettend invloedrijk onder jongeren. Eén van Nederlands populairste beauty vlogsters ‘Beautygloss’ Mascha Feoktistova is te zien in de rol van secretaresse. Mascha Feoktistova heeft bijna 500.000 volgers op YouTube.

 
#fashionchicks
Dat de film nu al populair is onder de doelgroep blijkt niet alleen uit de harde cijfers, maar ook uit het feit dat de hashtag #fashionchicks al meerdere malen trending topic was. Tijdens de opnames van de film afgelopen zomer was de hashtag voor het eerst trending. Vorige week beleefde Fashion Chicks haar landelijke première in Pathé Arena Amsterdam die live gestreamd werd naar meer dan 55 bioscopen door heel Nederland. Ook die dag was de film  één van de meest besproken onderwerpen op social media.
 
Fashion Chicks met o.a.  Liza Sips, Pip Pellens, Victoria Koblenko en B-Brave draait vanaf 2 december in ruim 90 bioscopen.


Bureaus

Marketing

Economisch