BrandDeli laat wederom groeicijfers zien

01-05-2018 (11:06) - Media

In april hebben de tv-zenders uit het portfolio van BrandDeli een all day marktaandeel behaald van bijna negentien procent, een stijging van vier procent ten opzichte van vorig jaar. Met dit marktaandeel was BrandDeli in april de tweede commerciële tv-partij in de markt op doelgroep 20 tot en met 49 jaar.


In het primetime tijdvak realiseerden de zenders een gezamenlijk marktaandeel van 12,7% wat een groei van maar liefst 11% betekent. April is de 13e maand op rij waarin in primetime een groei in marktaandeel werd gerealiseerd door BrandDeli. 

 

vertrouwde kijkcijfersuccessen

Meerdere zenders uit het portfolio van BrandDeli hebben een stijging laten zien. BBC First, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, MTV en Spike zagen allen hun marktaandeel groeien ten opzichte van vorig jaar. Voor de kijkers was april een maand met allerlei bijzondere evenementen en premières op de zenders van BrandDeli. De voetbal bekerfinale tussen AZ en Feyenoord scoorde bijna 1 miljoen kijkers (6+) op FOX Sports en ook de Eredivisietopper PSV-Ajax trok veel kijkers (925.000).


Vrouwenzender TLC had een succesvolle première met Fred van Leer: Alles Uit de Kast waarin de bekende stylist vrouwen aan een nieuwe look helpt. Daarnaast waren er ook in april weer veel vertrouwde kijkcijfersuccessen te zien zoals The Walking Dead (FOX), Father Brown en Midsomer Murders (BBC First) en Family Guy en American Dad (Comedy Central).

 

 

Bron: SKO, doelgroep 20-49 jaar, tijdvak 02:00-26:00 uur, inclusief uitgesteld kijken op de dag van uitzenden. Primetime: 18:00-24:00 uur.


 


Bureaus

Marketing

Economisch