BrandDeli: 'We juichen samenwerking op het gebied van adressable TV toe'

11-10-2018 (15:43) - Media

Zojuist is bekend gworden dat de De Persgroep en RTL een vergaande strategische samenwerking aangaan en daarmee beëindigd De Persgroep de relatie met BrandDeli.  CEO van BrandDeli, Allard Ruyl over dit verlies: “Het is spijtig dat De Persgroep de samenwerking beëindigt, we hebben altijd erg fijn samengewerkt en we weten dat dit wederzijds is. Maar we zijn realistisch en begrijpen dat dit voortkomt uit strategische keuzes.'


Digitaliseren van TV product

Ruyl vervolgt: 'Met het vertrek van De Persgroep verliezen we een deel van onze online inventory, maar gelukkig wordt er bij ons hard gewerkt aan het digitaliseren van ons TV product. Dit zal enorm veel nieuwe inventory opleveren. Afgelopen zomer hebben wij samen met FOX Sports succesvol een volledig adressable reclameblok uitgezonden. Talpa kondigde al aan voornemens te zijn dit samen met KPN uit te rollen, maar ons is het al gelukt zonder operator omdat FOX Sports de feed in hun FOX Sports GO app in eigen beheer heeft. We hebben dus al succesvol in een gedupliceerd TV-signaal een geheel reclameblok met “TV-reclame op maat” uitgezonden. Dit bekent een grote doorbraak in de ontsluiting van nog meer kwalitatieve video inventory waar adverteerders omheen kunnen adverteren en we zullen hier in de aankomende weken dan ook verder in experimenteren. We juichen de samenwerking op het gebied van adressable TV alleen maar toe, want we zijn verheugd dat er stappen worden gemaakt. Zoals iedereen weet is BrandDeli ontstaan bij de gratie van samenwerking en dit zien we graag terug in de markt. Los van de kleine bewegingen waarbij een partij het ene jaar door de ene partij en het andere jaar door de andere partij wordt vertegenwoordigd, is het noodzakelijk dat wij ons op lokaal niveau in de Nederlandse markt vereningen en weten te vinden. Want alleen dan kunnen wij duurzame oplossingen blijven bieden aan onze adverteerders.”


Bureaus

Marketing

Economisch