‘Bud Night Walks’: positieve verhalen uit het nachtleven in coronatijd

22-10-2020 (15:06) - Media

Het nachtleven ligt sinds maart volledig stil. Hierdoor zijn clubs, culturele instanties en horeca gedwongen om concepten te bedenken die binnen de Covid-19 restricties uitvoerbaar zijn. In de videoserie ‘Bud Night Walks’ bezoeken ambassadeurs uit de culturele sector hun favoriete plekken in het Amsterdamse en Rotterdamse nachtleven en laten ze zien hoe de ondernemers het moment hebben aangegrepen om iets nieuws te bedenken
 
Met de serie geven Bud X, het culturele platform van Bud, en VICE+, de mediatak van Vice een podium aan de positieve verhalen van het nachtleven door te laten zien dat deze verandering ook nieuwe kansen met zich meebrengt. Waar bijvoorbeeld eerst de dansvloer de hele nacht vol stond met feestgangers, is deze nu de hele dag bezet door hometrainers en fanatieke sporters die op gepaste afstand een feestje op de fiets bouwen. In de eerste aflevering wordt de voormalige nachtburgemeester van Amsterdam, Shamiro van der Geld, gevolgd terwijl hij Lovelee, Sexyland en Marktkantine bezoekt.
 
De video’s zijn onderdeel van een bredere samenwerking tussen Bud en VICE+ waarbij ook drie visuele artiesten een podium krijgen. Deze artiesten, Floor Rehbach, Lizer van Hattem en Mariah Birsak, maken een kunstwerk voor hun favoriete club en schenken deze vervolgens als ode aan het nachtleven. Van deze kunstwerken worden ansichtkaarten verkocht waarbij 50 procent van de opbrengst naar de artiest gaat en 50 procent naar de ‘De Nacht Wacht’, een stichting die zich inzet voor het nachtleven van  Nederland.
 
Bekijk de eerste aflevering van Bud Night Walks hier.
 

Credits:

Agency: VICE+
Creative Director: Jasper Vierboom
Sr. Strategist: Stef van der Heijden
Head of Production: Bram Mengelers
Producer: Loren van der Geest
Director Post Production EMEA: Eefje van der Beele
Project Manager: Sjo Schütt
Account Manager: Jeroen Taskasap
Client: AB InBev, Bud
Marketing Manager Netherlands: Sjors van Drie
Senior Brand Manager Bud: Caroline Klaassen
Brand Manager Bud: Linda Elberse

Bureaus

Marketing

Economisch