CelApp Media maakt eigen apps voor celebs

06-05-2021 (12:31) - Media

Na rapper Lil' Kleine en voetballer Edson Álvarez lanceerde de Nederlandse startup CelApp Media vorige week donderdag samen met Maan de Steenwinkel haar eigen persoonlijke app. Op deze app krijgen fans exclusieve toegang en kunnen een kijkje kunnen nemen in de wereld van Maan.
 
Er zijn nog meer voordelen voor fans die de app gebruiken, zoals korting op merchandise, early bird tickets en speciale live sessies. De app is gratis te downloaden in de app stores en voor een klein bedrag van 2,99 per maand krijgen de fans toegang tot nog meer exclusieve content.
 

CelApp

CelApp Media ontwikkelt gepersonaliseerde apps voor celebrities uit de sport-, lifestyle-, gaming- en entertainmentbranche. Het bedrijf levert naast de allernieuwste technologie ook alle content voor de app van elke celebrity. Door het delen van exclusieve content, winacties en in-app functionaliteiten, bouwen de celebrities verder aan hun merk en de community van trouwe fans. De app van Maan is al een groot succes met 10.000 downloads in de eerste week van de lancering. De app biedt unieke en persoonlijke content, die nergens anders te zien is zoals de 'Gewoon Maan' serie. Fans die de app downloaden worden onderdeel van een actieve fan community, waar ze kunnen meedoen aan bijzondere fan activaties en met elkaar in contact kunnen komen.
 

Autonomie van content

De oprichters van CelApp Media zien een opvallende verschuiving in het aanbieden van content. "De huidige social media platformen richten hun diensten steeds meer op adverteerders in plaats van gebruikers. De bestaande platformen beperken personalities in hun creatieve vrijheid en in hun business opportunities, terwijl beide kanten juist heel belangrijk zijn voor het uitbouwen van hun eigen merk," aldus Jurriaan Mijnster, medeoprichter van CelApp Media. De gepersonaliseerde apps bieden celebrities veel meer mogelijkheden dan de huidige social media platformen. Zo bepalen ze zelf in welke vorm hun content gegoten wordt, hebben ze de volledige controle over hun data en kunnen ze veel persoonlijker een band bouwen met fans en hun fanbase verder uitbouwen.

Bureaus

Marketing

Economisch