Communicatiedirecteuren die werken aan een betere wereld lanceren podcast

01-03-2022 (15:34) - Media

Een nieuwe interviewpodcast met directeuren Communicatie die de wereld gezonder, duurzamer, eerlijker en inclusiever maken. Dat is The Good World. In de eerste afleveringen zijn de communicatiebazen van onder andere ASN Bank, DSM en Unilever te gast.
 
Ronald Voorn (gedragswetenschapper en oud-CMO van Heineken) en Robbert Zantinge (directeur van ZB Communicatie & Content) interviewen hen over de purpose van hun organisatie en vooral over de communicatie daarvan. Ronald Voorn: "Consumenten verwachten van organisaties dat ze van toegevoegde waarde zijn voor de maatschappij. In The Good World hoor je van eindverantwoordelijken Communicatie hoe toonaangevende merken daarmee omgaan en welke keuzes ze maken."
 

Coronasteun en vluchtelingen

Robbert Zantinge: "Waarom geeft Auping 1,2 miljoen euro coronasteun vrijwillig terug aan de overheid? En hoe communiceer je daar vervolgens zorgvuldig over? En wat is het geheim van Unilever, waar de merken met een duidelijke purpose dubbel zo hard groeien en winstgevender zijn? Op dat soort vragen krijg je antwoord in de podcasts."
 
Het idee voor The Good World komt niet uit de lucht vallen. Het platform is een initiatief van vier bevriende bureaus. Mede-initiatiefnemers Carlijn Pluijmakers Emmen (REDRUM) en Peter van Aalderen (BTTR): "Ook in de bureauwereld zie je steeds meer collega’s die nadenken over waar ze voor staan en voor wie ze willen werken. Dat geldt voor onze bureaus ook. Doen we zelf alles goed? Zeker niet. Maar we willen wel de verantwoordelijkheid nemen voor wat we bedenken en maken. En we staan open om te leren van anderen. Toen Robbert Zantinge van ZB ons benaderde om samen een podcastplatform te maken, hoefde hij niemand te overtuigen."
 
The Good World is een initiatief van de bureaus REDRUM (film & animatie), BTTR (digitale platformen), ZB (Communicatie & Content) en wetenschapsnetwerk Science4Business. Logeion, de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, is mediapartner.

Bureaus

Marketing

Economisch