De Telegraaf introduceert Apple TV app

22-06-2016 (16:01) - Media

Telegraaf Media Groep zet de eerste stap richting online televisieaanbod. De Telegraaf introduceert 23 juni een nieuwe Apple TV app die toegang biedt tot (een deel) van de online videocontent van de verschillende merken van de Telegraaf Media Groep (TMG). Ook worden via de app ongeveer veertig Telesport Today The road to Rio-afleveringen vertoond in aanloop naar de Olympische Spelen.
 
Het is een eerste stap die past bij de eerder door TMG aangekondigde plannen om een volwaardig online televisieaanbod te introduceren op het gebied van nieuws en sport. 
 
nieuwe app
De Telegraaf Apple TV app is vanaf 23 juni te downloaden in de App store en bevat content van onder andere De Telegraaf, Telesport, Vrouw, Privé, Autovisie en DFT. De app wordt voortdurend geüpdate met het laatste nieuws en de video’s zijn ook op een zelfgekozen moment terug te kijken. Om de app voor iedereen toegankelijk te maken, is er een speciale Apple TV-aanbieding: De Telegraaf abonnees krijgen via de site van De Telegraaf een korting van € 30 bij aanschaf van een Apple TV (4e generatie).
 
van woord naar beeld
De ervaringen die nu worden opgedaan, dienen als basis om het toekomstige platform voor het online televisieaanbod straks optimaal in te kunnen richten. Dat moet uiteindelijk de door TMG gewenste versnelling in de beweging ‘van woord naar beeld’ realiseren. Met behulp van een volwaardig online televisiekanaal gaat TMG content van de verschillende merken toegankelijk maken voor de consument - waar, wanneer en hoe de consument dat maar wil. De Telegraaf en Dumpert bieden al langer in toenemende mate online videocontent aan wat nu al zo’n 190 miljoen videoviews per maand oplevert op desk- en laptop, tablet en smartphone.

De volledige programmering en de verwachte datum van livegang worden begin oktober tijdens het TMG 24/7-event bekend gemaakt. 


Bureaus

Marketing

Economisch