Discovery neemt meerderheidsbelang in Play Sports Group

09-01-2019 (12:48) - Media

Discovery Inc kondigt de aankoop aan van een meerderheidsbelang van 71% in Play Sports Group - het digitale sportmediabedrijf achter toonaangevende cycling merken Global Cycling Network, Global Mountain Bike Network en Global Triathlon Network.


De overeenkomst onderstreept de ambitie van Discovery om het nummer 1 wereldwijde media-ecosysteem voor cycling te bouwen. Hierbij maakt Discovery gebruik van zijn positie als wereldleider in live sport en als vooraanstaande rechtenhouder voor cycling evenementen in Europa - via zijn belangrijkste sportmerk Eurosport. In samenwerking met Play Sports Group, 's werelds leidende cycling community en digitale bestemming voor cycling technologie, training, tutorials, behind-the-scenes content en meer, wil Discovery het eerste wereldwijde ecosysteem creëren dat het beste van community, content, lifestyle en evenementen combineert voor het grote en groeiende aantal wielerliefhebbers - een wereldwijde markt van $50 miljard.

 

Discovery nam oorspronkelijk in februari 2017 een belang van 20% in Play Sports Group. Deze extra investering vergroot het aandeel van Discovery in Play Sports Group, dat een dochteronderneming van Discovery wordt. Play Sports Group oprichter en CEO, Simon Wear, en zijn team van 140 cycling experts van wereldklasse op het gebied van content, creativiteit, digitale marketing en sales gaan zich bij Discovery voegen en vormen een nieuwe wereldwijde divisie binnen het bedrijf met een focus op cycling.


Play Sports Group is opgericht in 2012 en bezit en exploiteert acht cycling videokanalen met meer dan 45 miljoen videoweergaven per maand, met 5,7 miljoen sociale volgers en 3,1 miljoen abonnees. In 2018 lanceerde Play Sports Group vijf nieuwe internationale kanalen, een consumentendetailafdeling en een fanclub en zendt live races uit op zijn YouTube-kanalen en via Facebook Watch.

 

 

Eurosport, onderdeel van de Discovery Sports-familie, is de nummer één sportbestemming in Europa en de toonaangevende tv-rechten houder voor de belangrijkste cycling evenementen, en heeft een ongeëvenaard portfolio met alle drie de grote rondes, meer dan 35 UCI World Tour-races, inclusief alle vijf Monumenten en de UCI Wereldkampioenschappen. In 2019 kunnen wielerfans gaan genieten van meer dan 200 dagen en 2500 uur live wielrennen op Eurosport en de all-access, live en on-demand streaming-service, de Eurosport Player.


Bureaus

Marketing

Economisch