DPG Media bereidt bod voor op RTL Nederland

22-06-2021 (09:48) - Media

DPG Media zou een bod voorbereiden op RTL Nederland en samen met Rossel op RTL België. Dat vernam de Belgische zakenkrant De Tijd. De deal zit ‘in de laatste rechte lijn’. Ziggo/Vodafone zou de andere gegadigde zijn.
 
Zowel in Nederland als België moesten eind vorige week bindende biedingen ingediend worden. RTL is bezig aan een grote herschikking van zijn portefeuille, waarbij eerder ook al het Franse M6 verkocht werd aan TF1. Het van oorsprong Luxemburgse bedrijf, dat ooit is begonnen met radio, wil zich richten op de Duitse markt. Daar presenteerde RTL een dezer dagen al een nieuwe identiteit.
 
DPG Media is de groep achter onder meer Het Parool, AD, Volkskrant en NU.nl en in België achter VTM, HLN en Qmusic. Rossel geeft onder meer Le Soir uit, maar ook een reeks van Franse regionale kranten. De twee mediagroepen werkten al vaker samen. Ze waren een tijdlang samen aandeelhouder van Mediafin, de uitgever van De Tijd en L’Echo. Het Belgische bod zou tussen 200 en 250 miljoen euro liggen. De Belgische RTL-dochter omvat de televisiezenders RTL-TVi, Club RTL en Plug RTL, maar ook de radiostations Bel RTL, Radio Contact en Mint. Ook de streamingdienst RTL Play en de nieuwssite RTLInfo.be maken er deel van uit. RTL Nederland heeft zes lineaire tv-zenders en videoplatform Videoland.

emerce.nl

Bureaus

Marketing

Economisch