DUIC lanceert nieuwe huis-aan-huis krant

12-12-2015 (14:11) - Media

Nieuwsplatform DUIC bezorgt vanaf woensdag 16 december huis-aan-huis in Utrecht de DUIC Krant, in een oplage van 146.000 exemplaren. Het eerste exemplaar van de DUIC Krant wordt dinsdagavond overhandigd aan Marten Blankesteijn, oprichter van de succesvolle online kiosk Blendle.
 

app
Naast de krant is er vanaf nu ook een -eveneens gratis- app beschikbaar, met Utrechts nieuws en locatie gebonden, actuele informatie. Deze twee nieuwe mediakanalen vormen een aanvulling op de langer bestaande online nieuwssite, de dagelijkse nieuwsbrief en de verschillende social mediakanalen. 'Door de intelligente, cross mediale inzet van deze kanalen voor de verspreiding van lokaal nieuws, kun je DUIC beschouwen als een echte gamechanger in medialand', zegt uitgever Joris Daalhuisen.
 
lokaal sufferdje
De DUIC Krant is een geheel nieuwe huis-aan-huistitel, met de focus op lifestyle - en achtergrondverhalen en de betekenis van het nieuws vanuit Utrechts perspectief. 'Deze magazine-achtige printeditie rekent af met het beeld van het lokale sufferdje, zoals veel mensen een gratis lokale krant nog noemen', zegt Daalhuisen. De DUIC App levert relevante, hyperlokale informatie – denk daarbij niet alleen aan algemeen nieuws op wijk- en straatniveau, over festivals, muziekvoorstellingen en films, maar ook nuttige informatie van gemeentelijke instanties. De gebruiker geeft zelf aan of hij bijvoorbeeld pushberichten wil ontvangen als er vergunningen worden aangevraagd, woningen te koop worden gezet of meldingen zijn van 112.
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch