Flair neemt stelling met #ditbenikecht

22-11-2017 (09:00) - Media

Waarom alles mooier maken dan het is? Zoals het is, is het goed. Of niet? Vinden we onszelf nog wel mooi zonder Instagramfilters en zijn al die perfecte levens die we op Facebook zien wel zo goed voor ons zelfvertrouwen? Om dat uit te zoeken hield Flair een grote socialmedia-enquête*.


The Real Issue

En wat blijkt: op social media doen vrouwen zich beter voor dan ze zijn. Zonde, iedere vrouw is goed zoals ze is, vindt weekbald Flair en daarom maakt het magazine deze week een statement met The Real Issue: een nummer dat 100% echt is. Dat begint met de unieke splitcover, waarop plussize model en blogger Mayra Louise laat zien hoe mooi diversiteit en liefde voor jezelf is. 


Uit de socialmedia-enquête blijkt dat verreweg de meeste vrouwen in de leeftijd van 25 tot 45 een account hebben op Facebook. En 66 procent van hen is dagelijks actief. De helft van de vrouwen geeft toe dat hun timeline niet helemaal matcht met hun dagelijks leven. Zelfs 20 procent bewerkt alle foto’s en laat het humeur afhangen van het aantal likes.


onzeker van sociale media

De helft van de Nederlandse vrouwen gebruikt meerdere filters, maar er worden ook tanden gebleekt, rimpels verwijderd, kleuren aangepast of lichaamsdelen gefotoshopt. Dat heeft onder andere met onzekerheid te maken: één op de vijf vrouwen geeft aan onzeker te worden van sociale media.


#ditbenikecht 

Met de hashtag #ditbenikecht wil Flair vrouwen oproepen om blij te zijn met zichzelf. Niemand is perfect of hoeft dat zijn. Of, zoals covermodel Mayra Louise zegt: ‘Wees echt, je bent mooi zoals je bent.’

* onderzoek uitgevoerd door Motivaction


Bureaus

Marketing

Economisch