FONK over retail. De nieuwe editie staat nu live!

21-02-2018 (09:15) - Media

Retail is warm en koud tegelijk. Nogal wat winkels verdwijnen uit het straatbeeld, maar de winkel(ketens) die blijven, doen er alles aan om hun winkelvloer om te toveren tot een plek waarop je van alles kunt beleven. FONK dook voor deze editie in de belevenis die retail heet.
 

Niet alleen retailers transformeren hun winkel om tot een plek waar je als consument graag wilt zijn, ook de merken zetten steeds vaker in op belevenismarketing en storytelling om de consument aan zich te binden. Bierbrouwer Heineken speelt het spel als geen ander. In deze editie brengen we daarom de making of van de film Heel Holland gaat voor Goud en pakken we uit met de 20e editie van Amstel live, dat na 20 edities populairder dan ooit is.
 

geen gedoe

Daarnaast in deze uitgave een nieuwe aflevering van ShopWatch met marktleider WE Fashion en Challenger Hutspot. Creative agency nu:amsterdam vertelt waarom het tijd is om korte metten te maken met 'het gedoe'. En CHUNK licht toe waarom en hoe het bureau onder meer met Chunk Locals en Chuk Lab in het nieuw is gestoken. Last but not least deelt Cees Faes van The Communication Company in de inspired pages wat hem in zijn werk inspireert en op de rit houdt.
 

sustainable verpakkingen

Terug op de winkelvloer zelf, speelt het aanbod in het schap een belangrijke rol bij wat we (willen) kopen en wat niet. We spraken met creatives van zes packaging bureaus om een vinger te krijgen achter de belangrijkste trends en ontwikkelingen van dit moment. Dat sustainable verpakkingen op korte termijn een grote rol gaan spelen, is zonneklaar, maar er is op dit moment veel meer relevant dan dat alleen. Lees de tips, tricks en observaties van deze zes specialisten.
 

de man in de straat

Voordat je ‘los gaat’ in deze nieuwe retaileditie van FONK waarvan de digitale editie nu live staat, is het zeer de moeite waard om je oog te laten gaan over de nieuwe plaat van Vincent Kruijt in onze serie Passanten waarmee we nu voor de elfde keer Fonk Magazine openen.
‘De man in de straat’: daar doen we het tenslotte allemaal voor.
 

FONK lezen?

Abonnees opnenen hier met hun persoonlijke inlog de digitale editie van FONK 227 die nu live is gegaan. Wil je FONK lezen, maar heb je nog geen abonnement? Ga snel naar onze webshop en kies voor een extra voordeling abonnement op het digitale magazine. Of gun jezelf extra voordeel met een kennismakingsabonnement en kies voor het gedrukte magazine inclusief digitale uitgave. Kier hier voor onze aanbiedingen.

Bureaus

Marketing

Economisch