Last call: Nu inzenden voor Mercur BeLOFte

06-10-2020 (17:09) - Media

LOF-bestuurslid en Fonk-hoofdredacteur Nicolette Hulsebos wil graag laten zien hoeveel jong en gevarieerd talent ons vak te bieden heeft. 'In de nieuwe FONK rubriek ‘Next mediastar’ willen we een voorportaal zijn voor de Mercur BeLOFte, die ik een zeer warm hart toedraag.'
 
Julian Vandenbussche (data-analist) is als tweede geïnterviewd (zie het eerste interview met fotograaf Eva Roefs in FONK 294) voor deze nieuwe serie van FONK. Het lukte hem in korte tijd om uitgeverij New Skool Media datagedreven te laten werken. Julian is de tovenaar die zorgt voor realtime inzicht in data. Over de abonnees bijvoorbeeld, of welke titel het beste loopt op welk verkooppunt in Nederland of België. Als een abonnee het callcenter belt, weten ze dankzij Julian direct de klantgeschiedenis van deze beller. En voor de redacties heeft hij dashboards ontwikkeld: ‘Daarmee kunnen ze precies zien welke content of onderwerp in bijvoorbeeld de nieuwsbrief het best geklikt wordt of welke mensen zich uitschrijven. In de database kunnen we nu heel veel informatie koppelen, en die geschikt maken voor verschillende afdelingen. Met de rapporten kunnen we terugkijken: wat is er allemaal gebeurd, verkocht, gelezen etc, en voorspellingen maken: wie gaat opzeggen, welke abonnees kunnen we terugwinnen en hoe kunnen we efficiënter te werk gaan.”

Lees het hele interview met Julian Vandenbussche volgende week in FONK Magazine
 
Ben jij ook een Next Mediastar? Ben je of ken je een bijzonder talent in ons vak?  Van beeldmaker tot redacteur, van datastrateeg tot marketeer: schrijf je hier in. (Aanmelden tot en met donderdag 8 oktober - versimpelde inschrijfprocedure, dus zo gepiept!) 
 

 


Bureaus

Marketing

Economisch