Life Unlimited: nieuwe kwartaaluitgave

22-08-2016 (10:11) - Media

We leven steeds langer en er komen steeds meer mogelijkheden om tot op hoge leeftijd jong, mooi en gezond te blijven. Met meer dan een miljoen medische studies per jaar zijn er bijna wekelijks nieuwe doorbraken te melden. Het is de kunst om daar goed gebruik van te maken. De nieuwe kwartaaluitgave Life unlimited scheidt volgens eigen zeggen het kaf van het koren en helpt mensen een lang leven lang jong te blijven. 
 
Life Unlimited is een ‘magazine met de diepgang van een boek, maar met het kijk- en lees- plezier van een magazine,’ zegt hoofdredacteur Pim Christiaans. ‘Daarom noemen we het een bookazine. We wisselen diepgravende artikelen af met luchtige producties en interviews met mooie fotografie.’ 
 
gespecialiseerde journalisten
Voor elk nummer jaagt een team van gespecialiseerde journalisten op de nieuwste mogelijkheden om langer jong te blijven. ‘De wetenschappelijke kennis op het gebied van gezond ouder worden neemt ontzettend snel toe, maar het duurt vaak jaren voor waardevolle nieuwe inzichten de samenleving bereiken. Dat kan beter,’ zegt Christiaans. ‘Wij zorgen ervoor dat onze lezers zonder tijdverlies van de nieuwste kennis kunnen profiteren. Als je langer jong wil blijven, telt iedere dag.’ 
 
thema's
Elk nummer krijgt een eigen thema en voor de eerste uitgave is dat voeding en vitaminen. Wetenschappers vertellen niet alleen hoe je ouderdomsziektes met goede voeding kunt uitstellen, maar ook hoe je bepaalde kenmerken van de veroudering kunt terugdraaien. Zo zijn er voedingsstoffen die jeugdige energie laten terugkeren en verkalkte bloed- vaten soepeler maken. 
 
lifestyle
‘We leven in een geweldige tijd,’ zegt Christiaans. ‘Zestig is het nieuwe veertig en binnenkort is tachtig misschien wel het nieuwe vijftig. We weten niet alleen steeds beter hoe we lichaam en geest tegen veroudering kunnen beschermen, er ontstaat ook steeds meer ruimte om je te kleden en te gedragen naar je gevoelsleeftijd. Oud worden is niet meer iets wat je overkomt, maar een persoonlijke keuze. Daarom besteden we ook aandacht aan de psychologische kanten van het oud worden en jong blijven. De manier waarop je in het leven staat is net zo belangrijk als hoe je je lichaam onderhoudt. Het gaat om het complete plaatje. Wij presenteren healthy aging als een nieuwe lifestyle.’ 

Bureaus

Marketing

Economisch