Media MANsion haalt Attitude naar Nederland

13-02-2017 (10:03) - Media

Het internationale gay magazine Attitude is vanaf 24 februari zeven keer per jaar in een Nederlandse versie verkrijgbaar. Attitude dat in 1994 voor het eerst in de UK verscheen, is een tijdschrift voor de gay-doelgroep en houdt vinger aan de pols over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van entertainment, reizen, cultuur, style, politieke, maatschappelijke en sociale ontwikkelingen.


Attitude Nederland wordt uitgegeven door Media MANsion uit Amsterdam dat onder leiding van Edwin Reinerie meer titels voor de gay-doelgroep uitbrengt.
 

De gedrukte oplage van Attitude is 25.000 exemplaren. Het blad verschijnt zeven keer per jaar en kost 3,95 euro. De lancering van Attitude wordt vergezeld door eigen social media kanalen; later in het voorjaar volgt een website.

De doelgroep die de uitgever van het magazine op het oog heeft, is de ‘jonge gay’ in de leeftijd van 21 – 49jaar. Edwin Reinerie, uitgever van Attitude Nederland: 'We richten ons op gay mannen die jong van geest zijn en infotainment en vermaak graag via een magazine tot zich laten komen. Attitude wordt het lieverdje van de gays. Ons publiek is namelijk een echte magazine-lezende groep. Tegen de digitrend in, lekker recalcitrant. En we bieden voldoende inhoud.'

Het magazine komt zeven keer per jaar uit en heeftb e bekende magazinepijlers zoals entertainment, reizen, cultuur, persoonlijke verzorging maar gaat ook de sociaal maatschappelijke ontwikkelingen en discussies niet uit de weg. In juli verschijnt een Gay Pride editie van Attitude. 


Bureaus

Marketing

Economisch