Mediahuis zet in op Mindshakes

01-10-2015 (16:51) - Media

16.50 uur - Mediahuis Nederland (NRC.next en NRC Handelsblad) is gestart met een nieuw online mediamerk: Mindshakes. Op de site draait alles om verhalen die je raken: in zowel vorm als inhoud. Niet alleen via tekst en fotografie, maar ook via documentaire, film, infographic, quote card of cartoon. Alles verteld en uitgebeeld door een nieuwe garde journalisten, filmmakers, tekstschrijvers, fotografen en illustrators.
 
Het platform belicht – op een beeldende en creatieve manier – de sluipende en soms schoksgewijze veranderingen in de wereld om ons heen. Het online initiatief is, in tegenstelling tot veel nieuwe online initiatieven, zonder abonnement toegankelijk.
 
Mindshakes is bedacht en opgezet door Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad). Samen met een kweekvijver aan jong talent geven ze invulling aan dit nieuwe mediamerk. Deze ‘Mindshakers’ voelen zich betrokken bij de veranderende wereld en zetten hun creatieve talenten in om hierover hun mening te delen.
 
Simons: 'Om als mediamerk succesvol te zijn, moet je meer doen dan aanwezig zijn in de timeline van je gebruikers; je moet ze recht in het hart raken met verhalen die ertoe doen. De tijd is rijp voor geëngageerde journalistiek waarbij wij een standpunt in durven te nemen; niet alleen via tekst, maar vooral ook via illustratie, beeld en video.'
 
Voor de huisstijl van Mindshakes is ontwerper Stikstok aangehaakt. Creatief communicatiebureau Kult&Ace dacht mee over de strategie en is verantwoordelijk voor de PR en het lanceringsevent. 

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Marketing

Economisch