Mediaxplain in influencermarketing met XMPL

26-04-2018 (10:45) - Media

XMPL is het nieuwe bedrijf van Mediaxplain dat het voor veel adverteerders nog onduidelijke influencermarketing transparant en inzetbaar moet gaan maken. 


XMPLE heeft de visie dat mediawetten ook toepasbaar zijn op influencermarketing en wil adverteerders hier op laten inkopen. Op deze manier profiteren opdrachtgevers van de meest effectieve inzet van content, zonder verborgen kosten en met focus op meetbaar resultaat. 

 

influencermarketing doet mee

Lukas Foks, Head of XMPLE: “Door onduidelijke tarieven en vele tussenpartijen is influencer marketing voor veel adverteerders allesbehalve transparant. Het is heel vreemd dat de markt de wetten van media-buying ineens vergeet, wanneer zich een nieuwe vorm van media aanbiedt. Zowel opdrachtgevers als influencers verdienen beter.” 


Naast transparantie wil XMPLE ook de kwaliteit op basis van data en panelonderzoek van de relatie tussen opdrachtgever en influencer sterk verbeteren. “Het opdringen van branded content, daar prikt men al snel doorheen. De influencers uit ons netwerk kennen hun doelgroep het best en weten wat hen drijft. Die kennis en de passie voor het maken van aansprekende content, zetten wij graag in om de meest sterke koppeling met het merk te maken,” aldus Foks.


 

XMPLE | INFLUENTIAL CONTENT from Mediaxplain on Vimeo.


Bureaus

Marketing

Economisch