Nieuwe mediatrends volgens Ster

18-09-2018 (09:36) - Media

Vanochtend maakt Ster in Studio 32 op het Hilversumse Mediapark bekend wat de nieuwe mediatrends zijn voor 2019 en hoe de publieke omroep daarop inspeelt. Ook wordt bekendgemaakt welke programma’s er kunnen worden verwacht voor het nieuwe seizoen.


Presentatrice Sofie van den Enk, bekend van Keuringsdienst van Waarde, is de host van de ochtend. Trendwatcher Thimon de Jong trapt Focus 2019 af met een vooruitblik naar de belangrijkste mediatrends voor 2019. En hoe kunnen bedrijven daarop kunnen inspringen. Daarna vertellen Frans Klein, directeur video NPO en Jurre Bosman, directeur audio NPO over de belangrijkste ontwikkelingen bij de publieke omroep. Zowel op het gebied van video (nieuwe programmering, NPO Start) als audio (NPO 3FM en alle overige NPO-radiozenders). Ster-directeur Frank Volmer sluit de ochtend af met wat er speelt bij Ster. Hoe speelt Ster in op alle bovenstaande ontwikkelingen, en dan online in het bijzonder. Ook blikt Frank kort terug op de start van het nieuwe commerciële beleid in 2018 en geeft een tipje van de sluier van het beleid voor 2019. 

 

nieuw beleid

In 2018 is Ster met haar commercieel beleid een nieuwe weg ingeslagen. In het kort is Ster gaan werken met vaste, niet-onderhandelbare prijzen en is de bureaukorting en surcommission afgeschaft. Het resultaat is dat het grootste gedeelte van de klanten er qua prijs op vooruit is gegaan. Daarbij is Ster ook toegankelijker geworden voor nieuwe en kleinere klanten met lagere budgetten. Ster-directeur Frank Volmer: “Op tv doet de NPO het onverminderd goed en we mogen ons verheugen op maar liefst 100 programma’s in het nieuwe tv-seizoen. Een aanbod dat gaat zorgen voor diversiteit, kwaliteit en hoog bereik, waar adverteerders en mediabureaus hun voordeel mee kunnen doen. Op het gebied van radio verwacht ik ook een sterke positie met
onder meer radio 2 als marktleider en een sterke jongerenpropositie met FunX en 3FM. Daarnaast zijn er online en op het gebied van innovatie mooie ontwikkelingen. Zo wordt het vanaf eind dit jaar door onze vooruitgang op het gebied van machine learning nog makkelijker, sneller en toegankelijker om je commercial bij Ster te testen." 


 


Bureaus

Marketing

Economisch