NPO lanceert verkiezingsplatform voor jongeren

17-02-2021 (11:39) - Media

NPO 3, 3FM en FunX slaan in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing de handen ineen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk jongeren gaan stemmen op 17 maart. Samen lanceren de zenders een nieuw platform (npo3.nl/verkiezingen) waar alle relevante informatie wordt gebundeld, zoals speciale radio- en tv-uitzendingen, YouTube-filmpjes, podcasts en artikelen.
 
Met de website en de hashtag #zetjestemnietopmute gaan NPO 3, FunX en 3FM gezamenlijk jongeren activeren, informeren en mobiliseren. Bedoeld voor iedereen tussen de 18 en 24 jaar oud met welke achtergrond dan ook, praktisch of theoretisch opgeleid, links of rechts, activistisch of op de bank hangend.
 
Op woensdag 17 maart mogen circa 1,5 miljoen Nederlanders tussen de 18 en 24 jaar hun stem uitbrengen. Tijdens de vorige landelijke verkiezingen in 2017 bleef een derde van de jongeren thuis (bron: Ipsos), oftewel bijna een half miljoen stemmers die niet gehoord worden door de politiek.
 
NPO 3, 3FM en FunX vinden het belangrijk dat jongeren meebeslissen over hun eigen toekomst. Denk daarbij aan onderwerpen als kunnen zij straks nog een huis betalen, maken jongeren met een bi-culturele achtergrond evenveel kans op een baan als iemand anders, is hun privacy voldoende beschermd en waarom lopen de (studie)schulden onder jongeren op?
 

Bureaus

Marketing

Economisch