POOOL wint MMA Startup Contest 2017

17-11-2017 (16:47) - Media

Donderdag 16 november vond de eerste editie van de MMA Startup Contest plaats. De Magazine Media Associatie (MMA) bood met dit event de ca. 100 aanwezigen tien inspirerende nationale en internationale pitches van startups aan. Alle presentaties boden de magazine mediabranche nieuwe inzichten en uitdagingen.
 

loyale abonnees

De jury, bestaande uit Jildou van der Bijl (LINDA.), Quintin Schevernels (QSentie Ventures) en Eric Smit (Follow the Money), kende de hoofdprijs van € 2.500 toe aan Poool uit Frankrijk. Deze startup bedacht een oplossing voor de uitdagingen waarvoor uitgevers zich geplaatst zien op het moment dat ze overwegen om hun content achter een paywall te plaatsen. Co-founder Maxime Moné legde uit hoe je incidentele bezoekers op basis van data-analyse en slimme segmentatie kunt transformeren tot loyale abonnees.


divers

De onderwerpen van de pitches waren zeer divers: ze gingen van neuromarketing tot blockchaintechnologie, van gepersonaliseerde video tot online voting. Grote overeenkomst tussen de tien deelnemende startups was dat ze het publiek wisten te boeien met hun kijk op nieuwe technologie, nieuwe businessmodellen en originele oplossingen voor de magazine mediabranche, die zeer openstaat voor en meedenkt met innovatie.
 
Startups Katalysis en Faktor kregen van de jury speciale complimenten voor hun praktische toepassingen van blockchaintechnologie. Pitcher Jolien van der Griendt van Newschain kreeg een eervolle vermelding voor beste presentatie.
 

Bureaus

Marketing

Economisch